torstai 15. elokuuta 2019

Vähän minusta

Tämä blogi on tarkoitettu opiskelublogikseni. Aloitin juuri opiskelut tekstiili ja muotialalle ja minun olisi tarkoitus näyttää tässä töitäni ja kertoa enemmän tekoprosesseista yms. kulissin takaa.



Enemmän minusta


Asun tällä hetkellä Salossa, muutin tänne pari vuotta sitten ja olen viihtynyt täällä hyvin.
Aloitin ompeluharrastuksen tänä vuonna koska halusin saada muuta ajateltavaa äitini kuoleman jälkeen ja huomasin että rakastan ompelua ja itseni kehittämistä siinä. 
Olen muutenkin aina tehnyt jotain käsilläni, piirtänyt ja tehnyt itse koruja yms.
Ja muoti sekä kankaat ovat myös kiinnostaneet minua lapsuudesta saakka aina kirpputorilöydöistä äidin kanssa stylistin tutkintoon asti, jonka suoritin muutama vuosi sitten.


Kuva minusta

Inspiraatiota ja mitä teen


Minua inspiroi ompelussa värit. Rakastan erilaisten värien yhdistelemistä aina neutraaleista kirkkaampiin väreihin, korujen teossa aina maskeeraajan ammattiin asti.




Toinen asia mikä minulle on tärkeää on ympäristöystävällisyys. Se on ollut perusarvoni jo lapsesta saakka. Pyrin käyttämään ympäristöystävällisiä materiaaleja ja uusiokäyttö on tullut minulle myös tavaksi. Sain ystävältäni lahjaksi ison kasan sisustuskangas näytteitä jotka olisivat muuten päätyneet roskiin kun aloitin ompeluharrastuksen. Aloitin tekemään näistä kankaista laukkuja ja pussukoita koska nämä materiaalit kestävät hyvin kulutusta eivätkä nyppyynny.


Tekemäni laukku

En myöskään käytä tekemissäni tuotteissa eläinperäisiä tuotteita kuten nahkaa yms. vaan valitsen eläinystävällisemmän vaihtoehdon. Olen muutenkin ollut jo useamman vuoden kasvissyöjä enkä koskaan ole pitänyt oikeista nahkatuotteista ihan lapsesta asti.




Eli siinä oli jotain perustietoa kuka tätä blogia kirjoittaa ja mitkä asiat ovat minulle tärkeitä. 
Mitkä ovat sinulle tärkeitä asioita?





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti